@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00045620, author = {デイビス・ピーター and 板谷, 聡子 and 長谷川, 浮 and 長谷川, 晃朗 and 門脇, 直人 and 山口, 明 and 小花, 貞夫 and Peter, Davis and Satoko, ltaya and Jun, Hasegawa and Akio, Hasegawa and Naoto, Kadowaki and Akira, Yamaguchi and Sadao, Obana}, issue = {113(2005-ITS-023)}, month = {Nov}, note = {安全運転のための緊急情報などをすばやく共有するために,車車間の通信を直接アドホック無線通信で行うシステムが検討されている.本稿では,フラッデイング方式を用いた情報配信の特性について報告する.具体的には,50ノードのアドホックテストベッド実験において140バイトのデータを20ミリ秒で配信することが可能であることを示す., We analyse the characteristics of wireless packet broadcast using multi-hop relay to reqch nodes which are not within direct radio range of the broadcast source. In particular, we report that in an experimental system using over 50 personal computing devices equipped with standard wireless modules and multi-hop relay software, flooding of packets containing 140 bytes of data over 5 hops was possible within 20 milliseconds. This demonstrates that flooding is a promising way to share real-time information among a large number of mobile vehicles.}, title = {車車間アドホック通信のためのフラデイング特性の解析}, year = {2005} }