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アイテム
路車間通信におけるMIMO技術の適用性検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45564
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45564633ac9a0-3eec-4748-9beb-f6eb82399976
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-09-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 路車間通信におけるMIMO技術の適用性検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study of MIMO Techniques for Roadside-to-Vehicle Communications | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 株式会社トヨタIT開発センター | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 株式会社トヨタIT開発センター | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 株式会社トヨタIT開発センター | |||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 株式会社トヨタIT開発センター | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Research & Development Division, Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Research & Development Division, Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Research & Development Division, Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Research & Development Division, Toyota InfoTechnology Center, Co., Ltd. | |||||||
著者名 |
浦山, 博史
× 浦山, 博史
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著者名(英) |
Hirofumi, URAYAMA
× Hirofumi, URAYAMA
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 交差点,カーブにおける衝突回避警告のような安全運転支援用途の路車間通信システムにおける通信方式では,高信頼な通信の実現が不可欠となる.本研究では,通信の信頼性を向上させる有望な技術としてMIMO(Multi-InputMulti-Output)伝送技術に着目し,路車間通信を想定した伝搬モデルにおける送信ビームフオーミング,アダプテイブアレー,及び高速移動に対応すべ<半帰還型チャネル追従推定法を併用するアダプテイブアレーを適用したシステムの通信性能に関して シミュレーションより有効性を示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The reliability is one of the most important characteristics in Roadside-to-vehicle communications for safety-related message exchange. MIMO, a promising technology seems to have lots of potential to achieve high reliability of wireless communication. In this paper, we first introduce some generic propagation channel models, then we look into several detailed MIMO techniques such as the transmission beamforming (BF), the adaptive array (AA) and AA with decision feedback channel estimation method (DF). Using computer simulation, we carefully evaluate these techniques in above channel models respectively, give some results on the efficiency of them for Roadside-tovehicle communications. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2006, 号 103(2006-ITS-026), p. 7-12, 発行日 2006-09-28 |
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Notice | ||||||||
値 | SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |