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アイテム
特徴空間の動的構成によるプローブデータのリアルタイム補完技術
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45533
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45533fce3e93f-fc24-4e2d-b20b-9c8e635b108f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2006-11-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 特徴空間の動的構成によるプローブデータのリアルタイム補完技術 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Realtime Imputation Method for Probe Car Data with Dynamic Construction of Feature Space | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社日立製作所日立研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Lab., Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Lab., Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Lab., Hitachi Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Research Lab., Hitachi Ltd. | ||||||||
著者名 |
蛭田, 智昭
× 蛭田, 智昭
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著者名(英) |
Tomoaki, HIRUTA
× Tomoaki, HIRUTA
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 現況のプローブデータから、交通情報の相関を表す特徴空間を動的に構成することにより、プローブカーのエリアカバー率に応じて、プローブデータの空間的な欠損を補完する技術について述べる。この特徴空間の動的な構成は、現況データを各基底へ射影、各基底の射影ベクトルのノルムの算出、ノルムの値に応じて基底を選択、選択された基底から特徴空間を構成、という4つのプロセスから成り立つ。この特徴空間の動的構成による補完技術により、プローブカーが希薄に存在する状況においても、欠損をリアルタイムに補完することが可能になる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper discusses realtime imputation method for probe car data with dynamic construction of feature space. This method provides traffic information with no missing data even under sparse probe car condition. Feature space has multiple bases which express correlation of a lot of links. This method consists four major processes: feature space projection of current probe data; calculation of projection norm of each basis; selection of bases according to the projection norm; and dynamic construction of feature space. We evaluate the effectiveness of this method with taxi probe data. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2006, 号 120(2006-ITS-027), p. 23-30, 発行日 2006-11-16 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |