WEKO3
アイテム
送信ビーム切替型位相モノパルスレーダ
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/44152
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/4415229558add-eddc-4422-a4ff-8624f3e547c2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1999 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1999-10-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 送信ビーム切替型位相モノパルスレーダ | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Phase - Comparison Monopulse Radar with Switched Transmit Beams for Automotive Application | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R&D Labs., Inc. | ||||||||
著者名 |
原田, 知育
浅野, 孔一
大島, 繁樹
山田, 直之
臼井, 正則
林, 宏明
渡辺, 俊明
飯塚, 英男
× 原田, 知育 浅野, 孔一 大島, 繁樹 山田, 直之 臼井, 正則 林, 宏明 渡辺, 俊明 飯塚, 英男
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著者名(英) |
Tomohisa, Harada
Yoshikazu, Asano
Shigeki, Ohshima
Naoyuki, Yamada
Masanori, Usui
Hiroaki, Hayashi
ToshiakiWatanabe
Hideo, Iizuka
× Tomohisa, Harada Yoshikazu, Asano Shigeki, Ohshima Naoyuki, Yamada Masanori, Usui Hiroaki, Hayashi ToshiakiWatanabe Hideo, Iizuka
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | アダプティブクルーズコントロールのための前方監視用センサとして,±10°の方位検出範囲を有するミリ波自動車レーダを試作した.本報告では,簡易な構造でこのような広い方位検出範囲を実現する方式として,送信ビーム切替えを併用する位相モノパルス方式を提案している.さらに提案方式に基づきミリ波帯において試作した自動車レーダの構成と,オープンサイトおよび高速道路において性能評価を行った結果について示している. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A millimeter-wave automotive radar with ±10-degree azimuthal field of view has been developed for an adaptive cruise control. A novel technique is introduced for realizing this wide field of view. That is a phase-comparison monopulse technique with switched transmit beams. This technique makes it possible to widen the field of view with a simple structure. The detection performance of the automotive radar has been evaluated on an open field and a high way. It is confirmed that the automotive radar has the fairly good performance. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 1999, 号 80(1999-MBL-010), p. 129-133, 発行日 1999-10-07 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |