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アイテム
車車間アドホック通信のためのフラデイング特性の解析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43636
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/436366a8ef708-8563-4341-9421-b6a2a48c3f82
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2005-11-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 車車間アドホック通信のためのフラデイング特性の解析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Analysis of Characteristics of Flooding for Inter-Vehicle Communications | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
ATR適応コミュニケーション研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
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ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATR Adaptive Communications Research Laboratories | ||||||||
著者名 |
デイビス・ピーター
板谷, 聡子
長谷川, 浮
長谷川, 晃朗
門脇, 直人
山口, 明
小花, 貞夫
× デイビス・ピーター 板谷, 聡子 長谷川, 浮 長谷川, 晃朗 門脇, 直人 山口, 明 小花, 貞夫
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著者名(英) |
Peter, Davis
Satoko, ltaya
Jun, Hasegawa
Akio, Hasegawa
Naoto, Kadowaki
Akira, Yamaguchi
Sadao, Obana
× Peter, Davis Satoko, ltaya Jun, Hasegawa Akio, Hasegawa Naoto, Kadowaki Akira, Yamaguchi Sadao, Obana
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 安全運転のための緊急情報などをすばやく共有するために,車車間の通信を直接アドホック無線通信で行うシステムが検討されている.本稿では,フラッデイング方式を用いた情報配信の特性について報告する.具体的には,50ノードのアドホックテストベッド実験において140バイトのデータを20ミリ秒で配信することが可能であることを示す. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We analyse the characteristics of wireless packet broadcast using multi-hop relay to reqch nodes which are not within direct radio range of the broadcast source. In particular, we report that in an experimental system using over 50 personal computing devices equipped with standard wireless modules and multi-hop relay software, flooding of packets containing 140 bytes of data over 5 hops was possible within 20 milliseconds. This demonstrates that flooding is a promising way to share real-time information among a large number of mobile vehicles. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2005, 号 113(2005-MBL-035), p. 99-104, 発行日 2005-11-17 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |