@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00041992,
 author = {平野, 隆則 and 田中, 猛彦 and 中川, 優 and HIRANO, Takanori and TANAKA, Takehiko and NAKAGAWA, Masaru},
 issue = {9(2006-GN-058)},
 month = {Jan},
 note = {ECサイトにおける商品作成のコストダウンと,同時に宣伝効果が期待できるビジネスモデルとして,成果報酬を導入した消費者参加型商品開発モデルを提案する.商品の作成に力を入れたいが,人員不足のため実行できない中小企業や,ユーザを惹き付けたいオンラインショッピングモール,そして,他との差別化を図りたいサービス業などのECサイトを対象としている.本稿では,消費者が気軽に参加できるモデルとして,ギフトセット作成システムを試作した.このシステムは,様々な形態のECサイトでの導入を視野にいれ,汎用性が高く,導入が容易な点からCMSモジュールとして実装した., We propose a new business method for electronic commerce that profits cost-cutting and advertising effect. The target of our method includes a small or medium sized enterprises short on staff, shopping malls that want to secure regular customers, and companies in service sectors that attempt to take a differential strategy. Based on the business method, we actually develop a prototype support system of gift creation. We implemented CMS modules which holds easy installation and high system generality.},
 title = {消費者参加型ギフトセット商品開発のビジネスモデル},
 year = {2006}
}