@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00041768, author = {宇山, 政志 and 渡辺, 理 and 織田, 充 and 松本, 安英 and 神田, 陽治 and Masashi, Uyama and Satoru, Watanabe and Makoto, Oda and Yasuhide, Matsumoto and Youji, Kanda}, issue = {91(2008-GN-069)}, month = {Sep}, note = {Web サイト上で、プロモーション等のイベントを実施する場合に、来訪者数および購買意思の変化を予測する。 予測と実績の差異を、日次単位・10 分単位で監視し、予実差異の原因を分類することで、監視者 (運用者およびマーケティング担当者) の施策決定を支援する予実監理ダッシュボードを提案する。, This paper proposes a set of user behavior modeling methods, a demand forecasting method, and a dashboard-style demand monitoring tool for Web sites. The forecasting method predicts how campaign events affect both web access variation and purchase behavior variation. The dashboard visualizes the differences between demand forecasts and actual demand per day or per 10 minutes and assists the marketing decision making.}, title = {需要・購買行動を監視する予実監理ダッシュボード}, year = {2008} }