@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00041518,
 author = {青木, 輝勝 and 細越澤, 仁 and 大山, 義仁 and ウィドヨクスタルト and 米田, 進 and 安田, 浩 and Aoki, Terumasa and Hosokoesawa, Hitoshi and Oyama, Yoshihito and Widoyo, Kustarto and Yoneda, Susumu and Yasuda, Hiroshi},
 issue = {89(2000-AVM-030)},
 month = {Sep},
 note = {近年、インターネットにおけるQoS保証方式に関する研究が盛んに行われているが、QoSに関する諸問題は、ネットワーク、プロトコル、アプリケーション等多くの要因に依存するため、いまだに多くの解決すべき課題が残されている。特に、ネットワークQoSをユーザが感じるネットワーク品質(ユーザQoS)との関係を明確にすることはネットワーク設計を進めるうえで極めて大切である。本稿では、対戦型ゲームを用いたネットワーク実験を行うことにより、ネットワークQoSがユーザQoSに与える影響を考察する。, In recent years, many studies on QoS guarantees on the Internet have widely been done, but we still have many problems about QoS guarantees because QoS depends on many conditions such as networks, protocols application softwares and so forth. Especially it is one of the most important and difficult questions how to translation from network QoS into user QoS. In this paper, we discuss the relationship between network QoS and user QoS by experimental study.},
 title = {対戦型ゲームを用いたネットワーク品質主観評価に関する一検討},
 year = {2000}
}