@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00039066,
 author = {上野, 敦 and 刈部, 功 and 浅田, 晃一 and 村上, 哲也 and 中井, 一弘 and Atsushi, Ueno and IsaoKaribe and Kouichi, Asada and Tetsuya, Murakami and Kazuhiro, Nakai},
 issue = {58(1988-CG-034)},
 month = {Aug},
 note = {ワークステーションやパーソナルコンピュータの普及にともない、その機能も半導体の充実と共に高度化し、いろいろな面で立体視技法の潜在的ニーズも顕在化しつつある。我々は、テレビの信号にジェンロックして動くパーソナルコンピュータを開発し、実用化してきたが、ビデオカメラ,VTR等いわゆるビデオ機器が、学校、職場、家庭に普及して来たことから、これらの機器をシステム化することにより新しく生まれ、寄与できる技術は多いと思われる。ここでは、我々が開発し実用化したこれらの技術の要点を紹介する。内容としては、パーソナルコンピュータと各種映像機器を組み合わせた電子立体映像システム、また、そこに使われる立体グラフィックスのソフトウェア技法、2眼式の立体表示方法等である。, Following the popularization of workstations and personal computers, the performance is enhanced in pace with the growth of semiconductor technologies. The unclear requirements for the three-dimensional imaging techniques are becoming clearer. We have developed the personal computers with gen-lock capability with TV signals. Now that the VCRs, video cameras and other video equipment have gone widely into schools, offices, and homes, it seems that systematic uses of such video tools will give birth to various new techniques in 3-D presentation. This report introduces some of those 3-D techniques we have developed. They include the 3-D graphics software, the 3-D image recording/playback, and some other related techniques.},
 title = {パーソナルコンピュータと映像機器の立体視システム技法について},
 year = {1988}
}