@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00038661,
 author = {吉沢, 英樹 and 大塚竜志 and 佐々木, 繁 and Hideki, Yoshizawa and Tatsushi, Ohtsuka and Sigeru, Sasaki},
 issue = {47(1995-CG-074)},
 month = {May},
 note = {業界標準であるOpenGLをはじめとして,多様化するCGアプリケーションへの対応とポリゴン性能445Kグーロシェードポリゴン/秒,テクスチャ性能15メガテクセル/秒の高速性能を1チップで実現する3次元CGレンダリングプロセッサ"AGP"を開発した。AGPは2命令並列実行可能なプロセッサコアとOpenGLに準拠した3DCG専用パイプライン回路で構成される。使用テクノロジは,0.5μ CMOSスタンダードセル。ゲート数254,000ゲート,動作周波数60MHzで消費電力5Wである。304ピンセラミックQFPに封止した。, The AGP (Advanced Graphics Processor) has been developed as a one-chip 3D-grahics rendering processor which can support not only the OpenGL functions but also many kinds of applications. Only one AGP can achieve 445 Kilo-polygons/sec when an isolated 200pix Gouraud shaded polygon is processed, and achieved 15 Million Texcels/sec when an isolated 200pix Gouraud shaded polygon is processed. The AGP consists of an original micro processor core and a 3D-CG pipeline circuit block based on the OpenGL functions. Its total number of gate is about 254,000, with 0.5 micron-CMOS standard cell technology. It spend power of 5 Watts at 60MHz operation with a 304pin-SQFP package.},
 title = {高速1チップ3D - CGレンダリングプロセッサ「AGP」の開発(レンダリングおよび一般)},
 year = {1995}
}