@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00038458,
 author = {伊藤, 淳 and 吉田, 典正 and 北嶋, 克寛 and Jun, Ito and Norimasa, Yoshida and Katuhiro, Kitajima},
 issue = {31(1999-CG-095)},
 month = {Apr},
 note = {本研究では,キーフレームとイベント駆動の考えを用いたバーチャルヒューマンの動作生成のための手法を示す.一般的に,バーチャルヒューマンの動作はモーションキャプチャ装置によって作成されるが,それは役者を必要とし,また高価である.古典的なキーフレームでは,バーチャルヒューマンのリアルな動作の作成に多くの労力を必要とする.本論文では,バーチャルヒューマンの動作を作成するために,地面に足が触れるというようなイベントとキーフレームの考えを用いた簡潔な手法を提案する.本論文では,バーチャルヒューマンの歩行に,提案する手法を適用し,非常に少ないキーフレームを用いて歩行動作が作成できることを確認した., This paper presents a method for motion generations of a virtual human based on the concepts of key frames and the event-driven approach. Generally, the motion of a virtual human is generated by a motion capture machine, which requires an actor/actress and is costly. The use of classical key frames requires a lot of effort to generate the realistic motion of a virtual human. For easy creation of virtual human motion, we present a method that combines the concepts of key frames and events, such as the contact of the foot to the ground. We have implemented our approach for the walking of a virtual human and confirmed that the walking motion was generated using a very small number of key frames.},
 title = {キーフレーム及びイベント駆動を用いたバーチャルヒューマンの歩行},
 year = {1999}
}