ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2004
  4. 121(2004-CG-117)

大規模三次元地図情報の高速表示ライブラリ

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38172
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38172
854a1d25-4832-434a-af32-028bbd791419
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG04117006.pdf IPSJ-CG04117006.pdf (388.0 kB)
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2004-11-26
タイトル
タイトル 大規模三次元地図情報の高速表示ライブラリ
タイトル
言語 en
タイトル Fast Rendering Library for Large 3D Geographical Information
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
日本SGI 株式会社/東京大学
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属
日本SGI 株式会社
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd./The University of Tokyo
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者所属(英)
en
SGI Japan, Ltd.
著者名 柿本, 正憲 芳賀, 剛士 小原, 理 小出, 雅人 立川, 智章 小林, 敏彦 橋本, 昌嗣

× 柿本, 正憲 芳賀, 剛士 小原, 理 小出, 雅人 立川, 智章 小林, 敏彦 橋本, 昌嗣

柿本, 正憲
芳賀, 剛士
小原, 理
小出, 雅人
立川, 智章
小林, 敏彦
橋本, 昌嗣

Search repository
著者名(英) Masanori, Kakimoto Takeshi, Haga Osamu, Ohara Masato, Koide Tomoaki, Tatsukawa Toshihiko, Kobayashi Masatsugu, Hashimoto

× Masanori, Kakimoto Takeshi, Haga Osamu, Ohara Masato, Koide Tomoaki, Tatsukawa Toshihiko, Kobayashi Masatsugu, Hashimoto

en Masanori, Kakimoto
Takeshi, Haga
Osamu, Ohara
Masato, Koide
Tomoaki, Tatsukawa
Toshihiko, Kobayashi
Masatsugu, Hashimoto

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年、建物や道路などの構造物や地形・海底などの実世界の3D データ化が進んでいる。そのようにして取得・整備された広域の大規模3D データをリアルタイムで表示するための手法を考案し、アプリケーションから利用可能なライブラリを開発した。大規模データのファイルアクセスのオーバーヘッドを最小化するため、数100GB にもなりうる単一ファイルのデータフォーマットを設計し、随時必要な部分を高速にページングする仕組みを実装した。表示処理では、ページングと組み合わせてカリング処理・LOD 処理・テクスチャ制御など最適化処理を行う。種々のアプリケーションに対応するためにはオブジェクト操作・更新が必要となるが、これについては、表示処理時にはページング可能な履歴ファイルとして保存し、後処理で単一ファイルにマージすることで実現した。
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Today technologies of 3D data acquisition from real-world objects such as buildings, roads or terrain are in progress. We propose a method to render these types of large scale data sets with interactive rate and developed an application independent library. In order to minimize run time file access overhead for the large data set, we designed a data format for a single large intermediate file which may amount to several hundreds of gigabyte, as well as implemented a mechanism for paging objects from an instance of the file. In the rendering process, optimization techniques such as culling, LOD, texture control are used in combined with paging. To support various types of applications, object modification feature is realized by saving a history file which can also be paged in at run time and can be merged to the single large file at a post processing phase.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG)

巻 2004, 号 121(2004-CG-117), p. 31-36, 発行日 2004-11-26
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 13:27:54.808910
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3