WEKO3
アイテム
ポイントべ-スドボリュームレンダリング向け密度マッピング
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38143
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38143ec67f47e-df4d-4b8f-8179-47625cfe53dc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2005-08-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ポイントべ-スドボリュームレンダリング向け密度マッピング | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Density Mapping for Point-based Volume Rendering | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
京都大学高等教育研究開発推進センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Electronic Engineering, Kyoto University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Center for Promotion for Excellence in High Education, Kyoto University | ||||||||
著者名 |
坂本, 尚久
× 坂本, 尚久
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著者名(英) |
Naohisa, Sakamoto
× Naohisa, Sakamoto
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文では多くのボリュームレンダリングで採用されている密度発光モデルをミクロに解釈した点ベースボリュームレンダリングを提案する.点密度分布は,スカラ値から不透明度を決定する伝達関数から推定する.本手法では,スプラッティングベースの手法と違って,点データの奥行きソートは不要であり,Zバッファを使った陰点消去処理が基本となっているため大規模データ向け分散処理の効率化に有利であると考える.いくつかのボリュームデータに本手法を適用しその有効性を検証した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we propose a technique for generating particles from user-specified transfer function for an effective point-based volume rendering. In general, a volume rendering technique utilizes an illumination model in which the 3D scalar field is characterized as a varying density emitter with a single level of scattering. In our method, the 3D scalar field is represented as a set of particles. The particle density is derived from a user-specified transfer function, and describes the probability that a particle is present at the point. Since the particles can be considered as fully opaque, no alpha blending but only depth comparison is required during the rendering calculation, which is advantageous is the distributed processing. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2005, 号 85(2005-CG-120), p. 73-78, 発行日 2005-08-19 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |