@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00038128, author = {田中, 拓也 and 江原, 康生 and 曽根, 秀昭 and 小山田耕ニ and Takuya, TANAKA and YasuoEBARA and HideakiSONE and KojiKOYAMADA}, issue = {116(2005-CG-121)}, month = {Nov}, note = {科学技術計算による大規模データの遠隔可視化に対する要求の一つとして,高速化が挙げられる.しかし,高速化を図る際のボトルネックの要因として,ネットワークにおける伝送遅延が考えられる.本研究では遠隔可視化の高速化を目的として,データ転送時間の削減を考える.具体的には,TCPを用いた場合のネットワーク転送における問題点を明確にし,その解決策の一案として,高速性と信頼性を有するプロトコルであるRBUDP(Reliable Blast UDP)を我々の構築する遠隔可視化システムに実装した.さらに,東北大学と京都大学間をSuper SINETで介した長距離ネットワーク環境で能評価実験を行った.本稿では,その概要について述べる., High-speed performance is one of quality which requested for remote visualization with large-scale science and technology computing. However, it is considered that transmission delay of network is a bottleneck factor. In this research, we discuss the reduction of data transmission in order to realize high-speed remote visualization. Concretely, we make clear some problems of visualization data by using TCP protocol, and as one of the solutions, we implemented RBUDP(Reliable Blast UDP) protocol which is high-speed quality and reliance quality with our remote visualization system. Moreover, we have evaluated in long-distance network environment that Tohoku University and Kyoto University are connected to Super SINET. In this report, we have expressed these contents.}, title = {グリッドコンピューティング環境における遠隔可視化処理の高速化に関する研究}, year = {2005} }