@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00038017,
 author = {アンドレアレクシ and 齋藤豪 and 張英夏 and 中嶋, 正之 and Alexis, Andre and Suguru, Saito and Youngha, Chang and Masayuki, Nakajima},
 issue = {70(2007-CG-127)},
 month = {Jul},
 note = {形状把握はテクスチャや陰影といった様々な要因に影響されるため、正しい形状の理解を促すことのできるレンダリング手法は重要である。本稿では、我々は形状を単純な線で表現するレンダリング手法を新たに提案する。レンダリングされた物体上においてヒトが認識した法線と実際の法線を比較することにより、本手法の有効性を示す。本手法は特に、曲率の主方向を用いた線描画レンダリング法と比較し、正しい形状認識を促すことができる。, Shape perception depends on a lot of factors, for example texture or shade.When rendering a surface, the question whether the viewer correctly understands the shape of the rendered object is open. The use of different rendering methods can improve or harm the perception of the shape.This paper presents a new line rendering style and evaluates its success at conveying the shape of the underlying object with respect to other styles of rendering. An experiment, comparing the perceived normal vector with the true normal vector at some points chosen on the object, shows that the style we propose performs better than a style based on principal directions of curvature for some cases.},
 title = {形状の理解を容易にするラインレンダリング},
 year = {2007}
}