WEKO3
アイテム
毛穴で構成される皮革形状のパターン生成
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/38000
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/380007e6a0d64-4827-49f5-8fe1-322aa0488f32
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-11-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 毛穴で構成される皮革形状のパターン生成 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Generation of Leather pattern with pores | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)大日本印刷 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)大日本印刷 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dai Nippon Printing Co., Ltd | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dai Nippon Printing Co., Ltd | ||||||||
著者名 |
櫻井, 快勢
× 櫻井, 快勢
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著者名(英) |
Kaisei, SAKURAI
× Kaisei, SAKURAI
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 複合毛包分布図から複合毛包の配置を求め,各複合毛包に毛穴を発生させることで,皮革形状のパターンを生成する.複合毛包分布図とは,近隣の複合毛包の中心の分布を示す図であり,全ての中心点はこの分布に従って配置する.また 複合毛包は,毛穴の集まりのことを指す.つづいて,各複合毛包に対して毛穴の分布ルールを適用し,毛穴の位置を決定する.実際の皮革から求めた複合毛包分布図を用いることで,毛穴で構成される皮革形状のリアルなパターンを生成できるようになる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes a generation technique for pore pattern on leather texture. This method uses two steps for the distribution of pores. The first step distributes coordinates of pore-sets from a “neighbor distribution graph”, and the second step distributes coordinates of pores to the first coordinate. Then, the method generates the shape of each pore. The neighbor distribution graph indicates probability of existing neighbors for any point. Users can obtain realistic leather pore texture by using a neighbor distribution graph from real leather. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2007, 号 111(2007-CG-129), p. 109-114, 発行日 2007-11-13 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |