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アイテム
画像中のキャラクタの3次元化とそのアニメーション
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37941
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/37941cb81ed65-720b-4a8d-b56c-54379d36ac63
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2008-08-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 画像中のキャラクタの3次元化とそのアニメーション | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Creating and Animating 3D Characters From an Image | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
国立台湾大学/東京大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立台湾大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立台湾大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Taiwan University / The University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Taiwan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Taiwan University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
陳炳宇
戴士強
蕭淳澤
西田友是
× 陳炳宇 戴士強 蕭淳澤 西田友是
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著者名(英) |
Bing-Yu, Chen
Shih-Chiang, Dai
Chun-Tse, Hsiao
Tomoyuki, Nishita
× Bing-Yu, Chen Shih-Chiang, Dai Chun-Tse, Hsiao Tomoyuki, Nishita
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、我々はユーザがモーション・データ付きの 3 次元キャラクタモデルを利用することによって 2 次元の絵の中でのキャラクタを 3 次元空間でアニメーションできるシステムを提案する。このスケルトン付きの 3 次元キャラクタ・モデルは、2 次元キャラクタのシルエットにフィティングされて、テンプレート・モデルとしで使用される。2 次元キャラクタ・イメージと 3 次元テンプレート・モデルの間に対応するポイントを指定する後、本システムはテンプレート・モデルをキャラクタ・イメージにフィティングする。さらに、キャラクタ・イメージのカラーとパターンをテンプレート・モデルのテクスチャとして転送する。最終的に、ユーザは、3 次元モーション・データを利用することによって、3 次元空間でフィティングされた 3 次元キャラクタ・モデルをアニメーションできる。我々のモデル・フィティング法はキャラクタ・モデルと剛体物とも適応できるので、2 次元の絵の中での静的な物体も 3 次元モデルに変換できる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we present a system that allows the user to animate a character in a picture in 3D space by applying an existed 3D character model with motion data. The 3D character model with skeleton rigged is used as a template model to fit the silhouette of the character in the picture. After assigning some corresponding points between the 2D character image and 3D template character model, the system then fits the model to the image and transfer the colors and patterns of the image to the model as the textures. Finally, the user can apply any motion data to animate the fitted 3D character model in 3D space. Our model fitting algorithm is general to be used for character models and rjgid-body objects, so not only the character in the picture but also the static objects can be converted to be 3D models. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2008, 号 80(2008-CG-132), p. 49-54, 発行日 2008-08-15 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |