@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00036621,
 author = {笹島, 宗彦 and 來村徳信 and 長沼, 武史 and 倉掛, 正治 and 溝口, 理一郎 and Munehiko, SASAJIMA and Yoshinobu, KITAMURA and Takefumi, NAGANUMA and Shoji, KURAKAKE and Riichiro, MIZOGUCHI},
 issue = {68(2007-HCI-124)},
 month = {Jul},
 note = {携帯電話などのモバイルインターネットサービス利便性向上を目的として,タスク指向型メニューの実現に向けた取り組みについて報告する.タスク指向型メニューとは,ユーザが対峙している状況やしたいと考えている行動を主にメニュー選択することによって所望のサービスサイトへ到達することを支援する枠組みである.本報告では,ユーザの行動モデル記述方式とその実規模範囲への適用,モバイルサービス改善シナリオ等について報告する., Present methods of service provision have proven insufficient to guide users efficiently to the mobile internet services they need. To solve this problem, the authors have been investigating a task-oriented menu which enables users to search for services by "what they want to do" instead of by "name of category". Construction of such a task-oriented menu is based on a task ontology modeling method which supports the description of user activity such as task execution and the solving of obstacles encountered during the task. We also discuss a modeling method which supports the description of users' activity and related knowledge.},
 title = {モバイルサービスのタスク指向型メニュー搭載を目指して-ユーザ行動モデル記述方式とその利用についての一考察-},
 year = {2007}
}