@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00036573,
 author = {瀬崎, 崇浩 and 赤羽, 克仁 and 一色, 正晴 and 橋本, 直己 and 佐藤, 誠 and Takahiro, Sezaki and Katuhito, Akahane and Masaharu, Issiki and Naoki, Hashimoto and Makoto, Sato},
 issue = {11(2008-HCI-127)},
 month = {Jan},
 note = {クラッチの状態を自動で切り替えるシステム「Dual Shell Method」を提案した. クラッチ機構というのは3次元インタフェースデバイスとVR空間の連結を制御することで,任意のVR空間を操作出来る方法である.従来はスイッチなどの外部入力によって行われていたが,システム側がクラッチの切り替えを自動で行うことで,ユーザにクラッチを意識させずにインタフェースを操作させるのが研究の目的である., In the field of 3D user interface devices, there is often a mismatch in VR world space and device space. Rate control is one method of solving this problem, which works by translating device position into velocity of a pointer in VR world. However, rate control is less intuitive to use than position control. One method for using position control is by introducing a clutching mechanism to address the mismatch between VR and device space. In this paper, we introduce an automatic clutching method, named "Dual Shell Method," which is easier and more intuitive to use than manual clutching methods.},
 title = {有限な操作領域をもつ3次元インタフェースデバイスの操作方法に関する研究},
 year = {2008}
}