WEKO3
アイテム
仮想現実感のネットワーク化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35957
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/359578efe4a17-eedc-4037-8b7c-20a7418f3602
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1992 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1992-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 仮想現実感のネットワーク化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Virtual Reality System for Network Communication | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NEC C&C システム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC C&C システム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NEC C&C システム研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
C&C Systems Research Laboratories., NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
C&C Systems Research Laboratories., NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
C&C Systems Research Laboratories., NEC Corporation | ||||||||
著者名 |
篠原, 克也
× 篠原, 克也
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著者名(英) |
Katsuya, Shinohara
× Katsuya, Shinohara
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ワークステーションが作り出す人工的な仮想世界に複数の操作者が離れた場所からネットワークを通じて参加し、リアルタイムで共同作業を行なうことが出来るネットワーク対応仮想現実感システムについて述べる。主な特長は次の3点である。)各参加者のワークステーションが同じ内容の仮想世界情報を持つ。参加者の操作に伴い仮想世界が変化した場合はワークステーション間で通信を行なって、仮想世界の同一性を保つ。)ワークステーション間の通信を行なう処理は、他の処理(例; 形状変更、表示)とは独立に行なう。これにより、処理速度の劣るワークステーションがネットワークにつながれても、全体のスループットを下げる恐れがなくなる。)同一操作対象への同時アクセスを排他的に制御するオブジェクト管理サーバをネットワーク上に設けている。方式評価のために試作したオセロゲームシステムと共同設計支援システムについても述べる。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | A system which links virtual reality technology with network communications has been developed. It supports real-time joint operations in a virtual world by a number of users separated at distance from one another. The main features are followings : 1) Each workstatsion in this system has an idential virtual world. Each user interacts with a virtual object in the virtual world at his/her workstation, and his actions and its results are transmited to the other workstations ; 2) Communications among workstations are carried out indepently to other processing ; and 3) An Object Management Server in the system avoids collision of object access. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1992, 号 35(1992-DPS-055), p. 57-62, 発行日 1992-05-15 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |