WEKO3
アイテム
ネットワーク情報流通におけるMutual Awareness確立支援
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35495
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/35495a30376e4-b63e-494d-92c1-620371ead41e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 1996 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 1996-05-16 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | ネットワーク情報流通におけるMutual Awareness確立支援 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | ESTABLISHING "MUTUAL AWARENESS" IN THE INFORMATION COMMERCE MARKET | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| NTT情報通信研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| NTT情報通信研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| NTT情報通信研究所 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Information and Communication Systems Laboratories | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Information and Communication Systems Laboratories | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| NTT Information and Communication Systems Laboratories | ||||||||
| 著者名 |
谷口, 展郎
藤井, 寛
山中, 康史
× 谷口, 展郎 藤井, 寛 山中, 康史
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| 著者名(英) |
Noburou, Taniguchi
Hiroshi, Fujii
Yasushi, Yamanaka
× Noburou, Taniguchi Hiroshi, Fujii Yasushi, Yamanaka
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 最近,オープンネットワークを介した情報流通への注目が高まっている。プログラム等のソフトウェアや画像,音声,およびその複合であるマルチメディア情報等をオープンなネットワークを介して売買することによるメリットは極めて大きい。一方,オープンなネットワークでは,その大きさや変化の速さのために,欲しい情報をどうやって探すかという問題が生じる。これは,情報を提供する側にとっても同じで,利用者にいかに自己の提供する情報=商品の存在を知ってもらうかが大きな問題になってくる。そこで我々は,オープンネットワークを介した情報流通においては,「利用者=探す側,情報=探される側」という従来の情報検索モデルでは不充分と考え,情報の提供者と利用者が相互に探索しあうことにより求め合う両者が互いの存在を認識するという"Mutual Awareness Establishment"モデルを提案し,その概念構成,論理構成を示す。 | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | Recently, information commerce through open networks like the Internet is taken large notice. There will be so much merits if we can trade programs or multi-media informations through the open network markets. Though, in the open networks, there will be a problem that how we can find the information we want. And, on the otherhand, for the information providers, how to notify the users about their informational products will become a big problem. We think that there should be a model to help establishing mutual awareness between users and providers and presents the model's conceptual and logical composition in this report. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN10116224 | |||||||
| 書誌情報 |
情報処理学会研究報告マルチメディア通信と分散処理(DPS) 巻 1996, 号 40(1996-DPS-076), p. 91-96, 発行日 1996-05-16 |
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| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||