@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00033767,
 author = {駒谷昇一 and Shoichi, Komaya},
 issue = {111(1995-MPS-004)},
 month = {Nov},
 note = {平成7年度の新入社員研修で実施したプログラミング研修において,定量的な評価を行うために研修の前後で試験を実施した.この試験の結果から,レビュを中心としたプログラミング研修が,システム開発教育の基礎のスキルアップにおいて,有効であることが分かった.システム開発を行う人材を育成するために,当面は言語の文法を教えプログラマとして,そしてその後システム設計のできる人材へと育成する場合がある.しかし,初期の段階からシステム開発を意識した教育をプログラミング教育においても実施することができ,このシステム開発を意識したプログラミング教育のためには,レビュを中心としたプログラミング教育が有効である., We performed Programming Skill Tests at, before and after the teaching of Programming by Review for The New Staff. This Test is effective against increasing Skill for the Teaching of System Development. There is a teaching style that is Teaching the System Design after Teaching the Programming Language for the present. But we can perform the Teaching of Basic System Engineering at an early stage during the teaching of Programming by Review.},
 title = {新入社員に対するレビュを中心とした プログラミングの教育方法},
 year = {1995}
}