WEKO3
アイテム
2地点車両観測情報からの全域的交通流解析アルゴリズム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/32099
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/32099efcb246c-5cf2-4c11-9450-bb103cf8199d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2000-03-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 2地点車両観測情報からの全域的交通流解析アルゴリズム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Algorithm for Traffic Flow Analysis Using Vehicle Data Sequences at Two observation Points | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院理学系研究科情報科学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院理学系研究科情報科学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院理学系研究科情報科学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学大学院理学系研究科情報科学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
住友電気工業株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
住友電気工業株式会社 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
住友電気工業株式会社 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Science, Faculty of Science, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Science, Faculty of Science, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Science, Faculty of Science, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Science, Faculty of Science, University of Tokyo | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Sumitomo Electric Industries, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Sumitomo Electric Industries, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Sumitomo Electric Industries, Ltd. | ||||||||
著者名 |
小林, 弘忠
× 小林, 弘忠
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著者名(英) |
Hirotada, Kobayashi
× Hirotada, Kobayashi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では,ITS実現へ向けて,交通量情報の実時間獲得を念頭に,旅行時間の実時間推定および車両の同定への新手法を提案する.具体的には,同一路線の2地点で収集した車長・車高の時系列データから,各車両の対応付けを推定し,旅行時間を求めるアルゴリズムを考える.本研究では,車両の対応付け問題を2次元の文字列アライメント問題に帰着し,動的計画法(Dynamic Programming; DP)を用いて解くアルゴリズムを提案し,その実用性を実験によって検証する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Getting the real time information of traffic is one of the important steps towards realization of ITS. For this purpose, we propose a new method for estimating travel time between designated two points and detecting the correspondences of vehicles, by utilizing the observed lengths and heights of vehicles. We formulate the problem of detecting the correspondences of vehicles as the pairwise sequence alignment problem, by ignoring changes of the order of vehicles. We examine the practicality of our formulation by several experiments. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN1009593X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告アルゴリズム(AL) 巻 2000, 号 31(1999-AL-072), p. 17-24, 発行日 2000-03-21 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |