ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. システムとLSIの設計技術(SLDM)
  3. 2006
  4. 28(2006-SLDM-124)

キャラクタプロジェクシヨン法における描画面積の最適化による描画時間の削減

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/27063
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/27063
e13fd6f0-bd9f-4037-8da8-e18554fdf874
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SLDM06124016.pdf IPSJ-SLDM06124016.pdf (953.5 kB)
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2006-03-17
タイトル
タイトル キャラクタプロジェクシヨン法における描画面積の最適化による描画時間の削減
タイトル
言語 en
タイトル A Character Size Optimization for Increasing the Throughput of Character Projection Lithography
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
財団法人九州システム情報技術研究所
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院情報工学専攻
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院情報理学専攻
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院情報工学専攻
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院情報理学専攻
著者所属(英)
en
ISIT
著者所属(英)
en
Department of Informatics, Gradudate School of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者所属(英)
en
Department of Computer Science and Communication Engineering, Graduate School of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者所属(英)
en
Department of Informatics, Gradudate School of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者所属(英)
en
Department of Computer Science and Communication Engineering, Graduate School of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者名 杉原, 真 高田, 大河 中村, 健太 松永, 裕介 村上, 和彰

× 杉原, 真 高田, 大河 中村, 健太 松永, 裕介 村上, 和彰

杉原, 真
高田, 大河
中村, 健太
松永, 裕介
村上, 和彰

Search repository
著者名(英) Makoto, SUGIHARA Taiga, TAKATA Kenta, NAKAMURA Yusuke, MATSUNAGA Kazuaki, MURAKAMI

× Makoto, SUGIHARA Taiga, TAKATA Kenta, NAKAMURA Yusuke, MATSUNAGA Kazuaki, MURAKAMI

en Makoto, SUGIHARA
Taiga, TAKATA
Kenta, NAKAMURA
Yusuke, MATSUNAGA
Kazuaki, MURAKAMI

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では,キャラクタプロジェクション法の描画能力を高めるために,描画面積を最適する手法について議論する.キャラクタプロジェクション法は電子ビーム直描やフォトマスクの製造に応用可能な描画技術である.描画装置の減価償却の意味で,キャラクタプロジェクション法の描画時間は電子デバイスやフォトマスクの価格を決定するものであり,削減されることが望ましい.本稿では,CPマスク上に配列上に搭載されるキャラクタの大きさを最適化することによって,描画時間を最小にする手法を提案する.提案手法により,既存の手法と比べて最大72%の描画時間を削減した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We propose a character size optimization technique to enhance the throughput of maskless lithography as well as photomask manufacture. The number of electron beam shots to draw the patterns of circuits is a dominant factor in the manufacture time and the cost for devices. Our technique is capable of drastically reducing them by optimizing the size of characters, which are the patterns to project and are placed on CP masks. Experimental results show that our technique reduced 72.0% of EB shots in the best case, comparing with the ad hoc character sizing.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11451459
書誌情報 情報処理学会研究報告システムLSI設計技術(SLDM)

巻 2006, 号 28(2006-SLDM-124), p. 91-96, 発行日 2006-03-17
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 18:43:11.916399
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3