@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00242314, author = {森山, 有理名 and 魚井, 宏高 and Arina, Moriyama and Hirotaka, Uoi}, issue = {1}, journal = {情報処理学会論文誌デジタルプラクティス(TDP)}, month = {Jan}, note = {本稿では,問い合わせ履歴の匿名化処理を行い,そのデータを利用したチャットボットを開発した.提供しているサービスに関するドキュメントに加え問い合わせ履歴を活用することで,個人情報を保護しながらもより適切な回答を生成することを目指した.開発されたチャットボットは,社内業務における問い合わせ処理の効率化に貢献し,将来的に顧客対応の自動化を目指す., In this paper, we developed a chatbot utilizing anonymized inquiry histories. By leveraging documentation related to the services provided as well as the inquiry histories, we aimed to generate more appropriate responses while protecting personal information. The developed chatbot has contributed to the efficiency of internal operations by streamlining inquiry processing and aims to automate customer support in the future.}, pages = {23--33}, title = {問い合わせ履歴の匿名化と利用:プライバシー保護を確保したチャットボット開発}, volume = {6}, year = {2025} }