ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2025
  4. 2025-CVIM-240

セルフ・コンパッション向上のための感情的フォントを用いたチャットボットの開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/242241
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/242241
046b1d16-ef3b-4eed-ae35-64dad7fb8bfa
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM25240015.pdf IPSJ-CVIM25240015.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2024 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2025-01-14
タイトル
タイトル セルフ・コンパッション向上のための感情的フォントを用いたチャットボットの開発
タイトル
言語 en
タイトル Development of a Chatbot System with Emotional Fonts for Promoting Self-compassion
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京大学大学院情報理工学系研究科
著者所属
東京大学大学院情報学環
著者所属
東京大学大学院情報理工学系研究科/東京大学大学院情報学環
著者所属(英)
en
Graduate school of Information Science and Technology, The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Graduate school of Information Science and Technology, The University of Tokyo / Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
著者名 伊地知, 孝太

× 伊地知, 孝太

伊地知, 孝太

Search repository
ハウタサーリ, アリ

× ハウタサーリ, アリ

ハウタサーリ, アリ

Search repository
苗村, 健

× 苗村, 健

苗村, 健

Search repository
著者名(英) Kota, Ijichi

× Kota, Ijichi

en Kota, Ijichi

Search repository
Ari, Hautasaari

× Ari, Hautasaari

en Ari, Hautasaari

Search repository
Takeshi, Naemura

× Takeshi, Naemura

en Takeshi, Naemura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 セルフ・コンパッションの向上を図る上で,Care-Receivingチャットボットの利用が効果的であるということが知られている.Care-Receivingチャットボットにおける感情伝達の効果を調べるため,手法1として先行研究のCare-Receivingチャットボットを日本語訳したもの,手法2として手法1のチャットボットにフォントを用いた感情伝達を付加したものを実装し,これらを2週間使用する実験を行った.手法1を使用した群では,英語版のCare-Receivingチャットボットと類似の傾向が観察された.さらに,手法2を使用した群とこれを比較し,フォントを用いた感情伝達の影響を分析した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The effectiveness of care-receiving chatbots in enhancing self-compassion is well-documented. We implemented Method 1, a Japanese version of a care-receiving chatbot, and Method 2, a novel version of the chatbot incorporating emotional communication through fonts. We conducted an experiment in which participants used these chatbots for two weeks. The group using Method 1 exhibited similar trends to the English version of the care-receiving chatbot. We then compared the group using Method 1 with the group using Method 2 to analyze the impact of emotional communication through fonts on users' experience.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2025-CVIM-240, 号 15, p. 1-6, 発行日 2025-01-14
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8701
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 07:23:18.288018
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3