Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2025-01-16 |
タイトル |
|
|
タイトル |
国交省無人航空機操縦士実地試験(飛行機)の昼間・目視内飛行限定解除に対応した無人航空機の開発 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Development of a VTOL Aircraft for the Lifting of Daytime and Visual Flight Restrictions in UAV Pilot License Exam(fixed wing) of the MLIT |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自律移動技術とAI応用 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
東京工業高等専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
東京工業高等専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
東京工業高等専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
東京工業高等専門学校 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Tokyo College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Tokyo College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Tokyo College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology, Tokyo College |
著者名 |
永谷, 凜太郎
武田, 和久
山下, 晃弘
松林, 勝志
|
著者名(英) |
Rintaro, Nagaya
Akihiro, Takeda
Akihiro, Yamashita
Kathushi, Mathubayashi
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
無人航空機操縦に係る法整備が行われ,有人地帯での目視外飛行となるレベル 4 飛行が可能となった.マルチローター機・ヘリコプターについては基本と限定解除(夜間・目視外)の操縦士試験が始まったが,飛行機については環境が整っておらず,まだ事実上開始されていない.また飛行機の限定解除はすべて自動操縦となっている.さらに機体は受験者が用意するが,限定解除に対応し入手可能な機体は極めて高価である.そこで限定解除試験に対応でき現実的に入手可能な VTOL 型機体を開発する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
With the establishment of legal regulations concerning unmanned aerial vehicle (UAV) operation, Level 4 flights beyond visual line-of-sight (BVLOS) operations overpopulated areas have become feasible. In addition to the basic license, the Lifting of Daytime and Visual Flight Restrictions license have commenced for multi-rotor and helicopter UAVs. However, the environment for fixed-wing UAV exams has yet to be adequately prepared, it has virtually not begun. The exams of the Lifting of Daytime and Visual Flight Restrictions licenses must be operated on autopilot. In addition to the basic license, the Lifting of Daytime and Visual Flight Restrictions license has also been introduced for multi-rotor and single-rotor UAVs. The aircraft must be provided by the examinee, but the models available that meet the requirements for the Lifting of Restrictions exam are extremely expensive. To address these issues, a VTOL aircraft has been deleloped that is capable of meeting the requirements for the Lifting of Restrictions exam and is realistically attainable. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12628338 |
書誌情報 |
研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC)
巻 2025-DCC-39,
号 40,
p. 1-7,
発行日 2025-01-16
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8868 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |