Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2024-11-15 |
タイトル |
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タイトル |
不偏ゲーム化したマンカラの解析の試行 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Attempts at analysis of mancala as impartial game |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
組合せゲーム理論 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
HPC |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
マンカラ |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
不偏ゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ゲーム木 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属 |
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工学院大学/総合研究大学院大学 |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属 |
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工学院大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University / The Graduate University for Advanced Studies, SOKENDAI |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Kogakuin University |
著者名 |
佐藤, 優
前山, 和喜
望月, 悠人
矢島, 雄河
田中, 輝雄
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著者名(英) |
Masaru, Sato
Kazuki, Maeyama
Yuto, Mochizuki
Yuga, Yajima
Teruo, Tanaka
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
一般的なマンカラは着手に制限がある 非不偏ゲームである.本研究では,可能な着手の制限を撤廃した不偏ゲームのマンカラを定義し,そのゲームの局面のグランディ数の規則性について解析を行った.不偏ゲームのグランディ数は,ゲーム木を構築しノードを全探索することで計算可能である.しかし,初期盤面の石の個数などのパラメータによってはゲーム木のサイズが非常に大きくなる場合がある.そのため本研究では,解析プログラムにおいて,使用メモリ量や走査回数を削減するなど, HPC 分野の知見を活かし,プログラムの最適化を行うことで,ゲーム木の探索の高速化を試みた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
General Mancala is a partisan game with restrictions on moves. In this study, we defined Mancala, a imprtial game that removes restrictions on possible moves, and analyzed Grundy value of the game positions. Grundy value of a impartial game can be calculated by constructing a game tree and exhaustively searching the nodes. However, depending on parameters such as the number of stones on the initial board, the size of the game tree may become very large. Therefore, in the analysis, we attempted to speed up the search of the game tree by optimizing the program by utilizing knowledge from the HPC field, such as reducing the amount of memory used and the number of scans in the analysis program. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2024論文集
巻 2024,
p. 125-131,
発行日 2024-11-15
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |