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アイテム
心理的支援を目的としたソーシャル・サポートのための性格特性の異なるChatBotの構築
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/238985
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/23898540adc6d3-d7ed-45c6-b89f-5d85eea6c435
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]()
2026年9月4日からダウンロード可能です。
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Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
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非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, DBS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2024-09-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 心理的支援を目的としたソーシャル・サポートのための性格特性の異なるChatBotの構築 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | Building a ChatBot with Different Personality Traits for Social Support Aimed at Providing Psychological Assistance | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 6B | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都産業大学情報理工学部 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都工芸繊維大学情報工学・人間科学系 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都工芸繊維大学情報工学・人間科学系 | ||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||
京都産業大学情報理工学部 | ||||||||||||||
著者名 |
池田, 青空
× 池田, 青空
× Panote, Siriaraya
× Wan, Jou She
× 中島, 伸介
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論文抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 近年,うつ病などの精神疾患を有する患者数が増加しているが,これら精神的不安を抱えた人々に対する支援として有効であるソーシャル・サポートが注目されている.ただし,従来のソーシャル・サポートでは,当事者の周囲に相談できる人がいないと支援を受けることが難しく,このような社会的環境に大きく影響を受けてしまうという欠点がある.そこで我々は,ChatBot を用いたソーシャル・サポートシステムを開発することで,この問題を解決することを目指している.ユーザの立場でから考えれば,自分と同じ悩みを持ち,自分と波長の合う ChatBot と会話したいと思うのが自然である.そこで本稿では,性格特性の異なる5種類の ChatBot を構築し,この性格特性の評価を行ったので報告する. | |||||||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | In recent years, the number of patients with mental illnesses such as depression has been increasing, and social support, which is effective in supporting people with such mental anxiety, has been attracting attention. However, traditional social support has the drawback that it is difficult for the patient to receive support if there is no one around them to talk to, and that such social environment has a major impact on the patient. Therefore, we aim to solve this problem by developing a social support system using ChatBot. From the user's perspective, it is natural to want to talk to a ChatBot that has the same concerns as you and is on the same wavelength as you. Therefore, in this paper, we built five types of ChatBots with different personality traits and report on the evaluation of these personality traits. | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10112482 | |||||||||||||
書誌情報 |
研究報告データベースシステム(DBS) 巻 2024-DBS-179, 号 38, p. 1-6, 発行日 2024-09-04 |
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ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2188-871X | |||||||||||||
Notice | ||||||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | 情報処理学会 |