| Item type |
Symposium(1) |
| 公開日 |
2024-08-03 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
情報Ⅰの模擬反転授業の事前学習におけるLAに向けた学習データの集計事例 |
| タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Case Study of Learning Data Aggregation for Learning Analytics in Pre-Class Study of a Simulated Flipped Classroom for Informatics I |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ラーニングアナリティクス,情報Ⅰ,反転授業,xAPI,LearningLocker,Moodle,LTI |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学大学院理工学研究科 |
| 著者所属 |
|
|
|
帝京大学大学院理工学研究科 |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Graduate School of Science and Engineering, Teikyo University |
| 著者名 |
植垣, 新一
古川, 文人
|
| 著者名(英) |
Uegaki, Shinichi
Furukawa, Fumihito
|
| 論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
我々は,情報Ⅰの教育学習を支援するラーニングアナリティクス(LA)システムを提案し,支援に必要な分析ができるか検証を進めている.本稿では,我々が構築したLAシステムを活用して,情報Ⅰ「個人情報とプライバシー」の模擬反転授業の事前学習について得られた学習データを集計した事例を報告する. |
| 論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We have proposed a learning analytics (LA) system to support the education and learning of Information I, and are verifying whether it can perform the analysis necessary for support. In this paper, we report an example of using the LA system we built to aggregate learning data obtained from preliminary learning of a simulated flipped classroom for Informatics I ``Personal Information and Privacy'' |
| 書誌情報 |
情報教育シンポジウム論文集
巻 2024,
p. 216-219,
発行日 2024-08-03
|
| 出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |