@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00237869, author = {稲垣, 惇史 and 梅田, 貴士 and Inagaki, Atsushi and Umeda, Takashi}, book = {情報教育シンポジウム論文集}, month = {Aug}, note = {物理教育において,シミュレータを使用することで生じる問題を克服する教材を提案する.本研究では,電位の概念の理解を促すためのモデルを測定値から拡張現実を用いてリアルタイムに表示する教材の開発を行った.また,その教材を用いて,一様な電場,点電荷による電場,回路についての授業を実践した., We propose a teaching material that overcomes the problems that arise from the use of simulators in physics education. In this study, we developed a teaching material that displays a model for promoting understanding of the concept of electric potential in real time using augmented reality based on measured values. Using the teaching materials, lessons on uniform electric fields, electric fields due to point charges, and circuits were conducted.}, pages = {132--139}, publisher = {情報処理学会}, title = {拡張現実を用いて測定値をもとにモデル化する物理教材の開発と授業実践 -電位の概念の理解を促すモデルを例として-}, volume = {2024}, year = {2024} }