ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2024
  4. 2024-CLE-43

小学生のタイピングスキルとプログラミング興味,ゲーム活動における傾向分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/234599
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/234599
3f26953e-93f8-4aeb-8be6-7b88853672af
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE24043001.pdf IPSJ-CLE24043001.pdf (1.7 MB)
Copyright (c) 2024 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CLE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-06-08
タイトル
タイトル 小学生のタイピングスキルとプログラミング興味,ゲーム活動における傾向分析
タイトル
言語 en
タイトル Tendency Analysis of Typing Skills and Programming Interest, Game Activities for Elementary School Students
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ET/CLE(1)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
名古屋市立大学大学院理学研究科/AKKODiS Consulting(株)人材開発部
著者所属
名古屋市立大学大学院理学研究科
著者所属
名古屋市立大学大学院理学研究科
著者所属(英)
en
Graduate School of Science, Nagoya City University / Career Development Dept. AKKODiS Consulting Ltd.
著者所属(英)
en
Graduate School of Science, Nagoya City University
著者所属(英)
en
Graduate School of Science, Nagoya City University
著者名 小酒井, 亮太

× 小酒井, 亮太

小酒井, 亮太

Search repository
原, 匠一郎

× 原, 匠一郎

原, 匠一郎

Search repository
渡邊, 裕司

× 渡邊, 裕司

渡邊, 裕司

Search repository
著者名(英) Ryota, Kozakai

× Ryota, Kozakai

en Ryota, Kozakai

Search repository
Shoichiro, Hara

× Shoichiro, Hara

en Shoichiro, Hara

Search repository
Yuji, Watanabe

× Yuji, Watanabe

en Yuji, Watanabe

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,2024 年 2 月 28 日に参加した某小学校の小学生 50 人を対象に,名古屋市立大学が開催するプログラミング出前講座において収集されたアンケート結果を分析する.当日各生徒はプログラミングにおける課題を行い,講座の最後に GoogleForms にてアンケート収集した.この結果から,コンジョイント分析や交互作用を含む分散分析により,プログラミングを楽しいと感じやすい特性やタイピングスキルとの関係性,ゲーム活動における交互作用を確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we analyze the results of questionnaires collected from 50 elementary school students who participated in an on-site programming class held by Nagoya City University on March 15, 2024. On the day of the lecture, each student performed a programming task, and the questionnaire was collected by GoogleForms at the end of the lecture. From the results, we confirmed the characteristics that make programming fun, the relationship with typing skills, and the interaction effects in game activities by means of conjoint analysis and analysis of variance including interaction effects.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2024-CLE-43, 号 1, p. 1-7, 発行日 2024-06-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 09:45:18.450391
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3