@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00234389, author = {遠山, 紗矢香 and 瀬戸崎, 典夫 and 伏木田, 稚子 and 山田, 雅之 and Sayaka, Tohyama and Norio, Setozaki and Wakako, Fushikida and Masayuki, Yamada}, issue = {10}, month = {May}, note = {近年では「ウェルビーイング」ということばに表されるように,1 人ひとりがより良く生きることの価値が一層高まっている.一方で,多様な人と関わり合いながら生きていくなかで,互いに異なる「ウェルビーイング」の在り方を尊重し合う営みを実現することは容易ではない.そこで本稿では,「学習」に関係する 4 つの観点から,1 人ひとり異なるウェルビーイングの実現に向けてどのような課題があるのかを検討する., In recent years, the value of "personal well-being" has further increased, and "well-being" has become a common term. On the other hand, in a society where diverse individuals coexist, it is not easy to respect one another's differing perspectives on well-being. In this paper, we examine the types of problems that inhibit the realization of personal well-being from four viewpoints related to "learning".}, title = {一人ひとりのウェルビーイングを実現するための研究についての検討}, year = {2024} }