@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00233918,
 author = {大岡, 叡 and 李, 宗典 and 阪口, 啓 and チェング, ケルビン and 市橋, 大介 and Toru, Ooka and Zongdian, Li and Kei, Sakaguchi and Kelvin, Cheng and Daisuke, Ichihashi},
 issue = {51},
 month = {May},
 note = {デジタルサイネージの市場規模は今後拡大していくと予測されており,サイネージの広告効果の向上に向けた技術・開発への注目が高まっている.しかし,現状としては,広告効果測定の信頼性に欠けており,広告効果を向上させるための技術検討も不十分である.そこで,本研究では,広告効果の最大化を目指して,ユーザ(歩行者)とサイネージの距離やユーザの行動に応じて適応的にコンテンツを切り替えることや,広告提供時及び提供後のユーザの行動把握をデジタルツインを用いて実現する.本論文では,本研究の基盤となる基本的なアーキテクチャを実装し,実際にシステムを稼働させることで動作確認を行ったことを報告する., Digital signage market size is predicted to expand in the future, and there is a growing focus on technology and development aimed at improving the advertising effectiveness of signage. However, the current state shows a lack of reliability in measuring advertising effectiveness, and the examination of technologies to enhance advertising effectiveness is insufficient. Therefore, this research aims to maximize advertising effectiveness by adaptively switching content based on the distance between users (pedestrians) and signage and users’ behavior, and by understanding users’ behavior during and after ad delivery, using digital twins. This paper reports on implementing the basic architecture that serves as the foundation of this study and verifies its operation by actually running the system.},
 title = {デジタルツインを活用したデジタルサイネージ広告の切り替えアーキテクチャ},
 year = {2024}
}