Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2024-03-16 |
タイトル |
|
|
タイトル |
フィードバック誘起モデルの開発:量的アプローチによる推計式の試作 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Development of Feedback-Inducing Model: Prototyping of Estimation Equation Using a Quantitative Approach |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
一般セッション5B |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
福井工業大学 |
著者所属 |
|
|
|
仁愛女子短期大学 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属 |
|
|
|
大手前大学 |
著者所属 |
|
|
|
育英大学 |
著者所属 |
|
|
|
熊本大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukui University of Technology |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Jin-ai Women's college |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Otemae University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Ikuei University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kumamoto University |
著者名 |
可部, 繁三郎
田中, 洋一
山田, 政寛
石毛, 弓
山本, 佐江
合田, 美子
|
著者名(英) |
Shigesaburo, Kabe
Yoichi, Tanaka
Masanori, Yamada
Yumi, Ishige
Sae, Yamamoto
Yoshiko, Goda
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
自己成長を促すうえで必要な良質なフィードバック(FB)をいかに引き出すことができるかに着目し,学習者がどのような準備をして FB を誘起するかについてモデル化を試みる.学習者と複数の FB 提供者がいる 1 対多の場面を想定し,並行して進める質的アプローチを参考にしながら FB 誘起要因を探り,FB 誘起に関わる推計式を試作する.FB 授受に関わる場面の録画を文字化するシステムを開発中で,利用可能になった段階で,FB に関わる場面の画像・文章データを蓄積して変数として推計式に投入,モデルとしての妥当性を検証する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Focusing on how to elicit the high-quality feedback (FB) necessary to promote self-development, we attempt to model how learners prepare to induce FB. Assuming a one-to-many situation with a learner and multiple FB providers, we explore the FB-inducement factors and build a prototype of estimation equation for FB inducement by using a quantitative approach and referring to a qualitative approach that proceeds in parallel. The research subjects comprise a study group in the field of educational technology where research presentations are made by the study group participants who want to attract better-quality FB from their peers. We are developing a system to convert recordings of scenes related to FB giving and receiving into text. When this system for transcribing is put into practical use, we will start converting the recorded audio data into written information, which is finally converted to numerical data, and input such data into the estimation equation as variables to verify the validity as a model. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2024-CLE-42,
号 20,
p. 1-6,
発行日 2024-03-16
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |