@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00233186,
 author = {白銀, 純子 and 青木, 千帆子 and Junko, Shirogane and Chihoko, Aoki},
 issue = {14},
 month = {Mar},
 note = {近年,World Wide Web Consortium の Web Accessibility Initiative が学習管理システム (Learning Management System, LMS) に特化した情報提供を始め,Authoring Tool Accessibility Guidelines (ATAG) に基づいた LMS の開発を提唱している.これを受け,国外では ATAG に準拠する形での LMS の改良が続いている.本報告では ATAG について解説し,このガイドラインが日本における LMS の開発にどのような影響を及ぼすのかについて検討する., Web Accessibility Initiative of World Wide Web Consortium provides information for Learning Management System (LMS) and advocates LMS development based on Authoring Tool Accessibility Guidelines (ATAG). Due to this advocation, foreign countries improve LMSs based on ATAG. In this paper, we overview ATAG and discuss the impacts of ATAG for LMS development in Japan.},
 title = {Authoring Tool Accessibility GuidelinesがLMSの開発に及ぼす影響},
 year = {2024}
}