ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2024
  4. 2024-CE-174

学生達が考える勉学におけるChatGPTの良い使い方/良くない使い方

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/233118
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/233118
b959c0b3-4552-492f-8c87-a2bfd33c332d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE24174012.pdf IPSJ-CE24174012.pdf (1.1 MB)
 2026年3月2日からダウンロード可能です。
Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, CE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-03-02
タイトル
タイトル 学生達が考える勉学におけるChatGPTの良い使い方/良くない使い方
タイトル
言語 en
タイトル Students' Perspectives on Good and Bad Uses of ChatGPT in Their Studying
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般セッション(2)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者所属
神奈川工科大学
著者名 前田, 篤彦

× 前田, 篤彦

前田, 篤彦

Search repository
茂野, 交市

× 茂野, 交市

茂野, 交市

Search repository
長尾, 明美

× 長尾, 明美

長尾, 明美

Search repository
大庭, 孝則

× 大庭, 孝則

大庭, 孝則

Search repository
春日, 秀雄

× 春日, 秀雄

春日, 秀雄

Search repository
金森, 克洋

× 金森, 克洋

金森, 克洋

Search repository
北本, 英里子

× 北本, 英里子

北本, 英里子

Search repository
中尾, 教子

× 中尾, 教子

中尾, 教子

Search repository
井上, 英樹

× 井上, 英樹

井上, 英樹

Search repository
澤井, 淳

× 澤井, 淳

澤井, 淳

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 2022 年 11 月に ChatGPT が一般向けに公開され,各方面で注目を集めた.アカデミックには,利用によるメリットとデメリットの両方が考えられることから,各大学が ChatGPT を含む生成 AI の利用に関する注意喚起を行った.このような中,2023 年度の AI リテラシー教育の一環として,我々は学生達に ChatGPT を体験させ,勉学時におけるよい使い方と悪い使い方を具体的に考えさせるクラスワークを実施した.本論文では,学生等がどのように考えたかを定量的に分析するとともに,その結果から教育方法と学修評価法一般に関して今後注意すべき点や AI リテラシー教育の改善の方向性を考察する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 ChatGPT was released to the public in November 2022, attracting attention in various fields. Since there are both advantages and disadvantages to its use in academia, each university issued a warning about the use of generative AI, including ChatGPT. Under these circumstances, as part of the AI literacy education program for the 2023 academic year, we conducted a class work session in which students experienced ChatGPT and were asked to think specifically about good and bad uses during their studies. This paper quantitatively analyzes how students thought about it and discusses, based on the results, points to note regarding future education and assessment, as well as directions for improving AI literacy education.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2024-CE-174, 号 12, p. 1-6, 発行日 2024-03-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:12:21.640404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3