@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00231978, author = {後藤, 充裕 and 江崎, 健司 and 平野, 貴也 and 瀬下, 仁志 and Mitsuhiro, Goto and Kenji, Esaki and Takaya, Hirano and Hitoshi, Seshimo}, issue = {1}, journal = {情報処理学会論文誌コンシューマ・デバイス&システム(CDS)}, month = {Jan}, note = {良い結果につながる身体スキルを学ぶには,その動き方を試行錯誤しながら反復的に練習するだけでなく,熟達者の動きの方向性を理解することが重要である.そこで,風や波といった外部環境の変化に応じて用具を操作しながら自らの身体を動かすウインドサーフィンを対象として,自身の動きや他者の動きを身体的に追体験可能として,良い結果につながる身体の動かし方の理解を促す身体感覚再現プレイヤを提案する.また,本プレイヤを用いたケーススタディにより,自身や他者の身体の動かし方について追体験が可能であることが示唆されたことを報告する., To acquire the physical skills that lead to good results, it is important not only to repeatedly practice through trial and error how to move, but also to understand the direction of movement of expert windsurfer. Therefore, this paper proposes a player that reproduces the bodily sensory of windsurfing, in which the users move their own body while manipulating equipment in response to changes in the external environment, such as wind and waves. This paper also reports a case study involving 4 actual windsurfers with the proposed player. The results of the study indicate the player could be beneficial for reliving the way one's own body moves and the bodies of other windsurfers.}, pages = {1--13}, title = {ウインドサーフィンの競技力向上に向けた身体感覚再現プレイヤの開発}, volume = {14}, year = {2024} }