ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2024
  4. 2024-CVIM-236

実世界の人物の髪の毛を仮想空間で再現するための検討

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231925
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231925
bd96cbb3-6416-42f7-ae0b-9b5f1b01d5de
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM24236003.pdf IPSJ-CVIM24236003.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2024 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-01-18
タイトル
タイトル 実世界の人物の髪の毛を仮想空間で再現するための検討
タイトル
言語 en
タイトル Study on Hair Reproduction of a Real-World Person in Virtual Space
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
工学院大学情報学部
著者所属
工学院大学情報学部
著者所属(英)
en
Faculty of Informatics, Kogakuin University
著者所属(英)
en
Faculty of Informatics, Kogakuin University
著者名 杉田, 寛美

× 杉田, 寛美

杉田, 寛美

Search repository
木全, 英明

× 木全, 英明

木全, 英明

Search repository
著者名(英) Hiromi, Sugita

× Hiromi, Sugita

en Hiromi, Sugita

Search repository
Hideaki, Kimata

× Hideaki, Kimata

en Hideaki, Kimata

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,実世界にいる自分の姿を3D スキャンして人物に類似したアバターを作成することが行われている.そのようなアバターをメタバース等の仮想空間に取り入れて,コミュニケーションする等の応用がなされている.映画ではデザイナーが写実的なデジタルヒューマンを作成しているが,実世界の人物の姿を写実的な3Dモデルとして,簡易に取り込むことは現状難しい.特に,髪の毛のような精細な3次元情報を持つ物体については,現状の3Dスキャンでは困難である.また,実物の髪の毛から得た立体情報を活用し,その情報を仮想空間で的確に表現する研究例が少ない.そこで,我々は,実世界の人物の髪の毛をスキャンし,3Dモデル再構築をして,仮想空間で再現する手法を研究している.本発表では,実際の髪の毛をスキャンして得られる点群から髪の毛の線の特徴を抽出し,そこからボリュームのある髪の毛を再構築することを検討した結果を報告する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, 3D scans of oneself in the real world have been used to create avatars that resemble persons. Such avatars have been incorporated into virtual spaces such as the metaverse, and applications such as communication have been made. In films, designers have created realistic digital humans, but it is currently difficult to simply incorporate realistic 3D models of real-world figures. In particular, it is difficult with current 3D scanning methods to capture objects with detailed 3D information, such as hair. In addition, there are few examples of studies that utilize 3D information obtained from real hair and accurately represent this information in virtual space. Therefore, we study a method to scan the hair of a real-world person, reconstruct the 3D model and reproduce it in a virtual space. In this presentation, we report the results of our study on extracting hair line features from a point cloud obtained by scanning real hair and reconstructing voluminous hair from them.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2024-CVIM-236, 号 3, p. 1-6, 発行日 2024-01-18
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8701
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:35:55.718360
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3