ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2023
  4. 2023-CE-172

多段階学習アンサンブルモデルを用いた非同期オンライン授業における2週連続者欠席者の予測

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231203
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/231203
9c91be92-c4ab-4640-8087-bbb0fa00f55c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE23172001.pdf IPSJ-CE23172001.pdf (846.9 kB)
 2025年11月25日からダウンロード可能です。
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, CE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2023-11-25
タイトル
タイトル 多段階学習アンサンブルモデルを用いた非同期オンライン授業における2週連続者欠席者の予測
タイトル
言語 en
タイトル Using a Multi-Stage Learning Ensemble Model to Predicting 2 Consecutive Weeks of Absenteeism in Asynchronous Online Classes
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 CLE一般セッション(1)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属
熊本大学
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者所属(英)
en
Kumamoto University
著者名 渡邊, 健太

× 渡邊, 健太

渡邊, 健太

Search repository
杉谷, 賢一

× 杉谷, 賢一

杉谷, 賢一

Search repository
中野, 裕司

× 中野, 裕司

中野, 裕司

Search repository
久保田, 真一郎

× 久保田, 真一郎

久保田, 真一郎

Search repository
市原, 大裕

× 市原, 大裕

市原, 大裕

Search repository
田村, 祐貴

× 田村, 祐貴

田村, 祐貴

Search repository
山品, 壱平

× 山品, 壱平

山品, 壱平

Search repository
著者名(英) Kenta, Watanabe

× Kenta, Watanabe

en Kenta, Watanabe

Search repository
Kenichi, Sugitani

× Kenichi, Sugitani

en Kenichi, Sugitani

Search repository
Hiroshi, Nakano

× Hiroshi, Nakano

en Hiroshi, Nakano

Search repository
Shinichiro, Kubota

× Shinichiro, Kubota

en Shinichiro, Kubota

Search repository
Daisuke, Ichihara

× Daisuke, Ichihara

en Daisuke, Ichihara

Search repository
Yuki, Tamura

× Yuki, Tamura

en Yuki, Tamura

Search repository
Ippei, Yamashina

× Ippei, Yamashina

en Ippei, Yamashina

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は複数科目の学習ログで抽出した特徴量から多段階学習アンサンブルモデルを用いて,対象の非同期オンライン授業における 2 週連続で欠席する学生の予測を目的としている.前回の研究では,クラスタ分類と機械学習を用いて連続欠席して単位を落としてしまう学生の予測を行ったが,Precision が 0.50 を下回ってしまった.本研究では多段階学習アンサンブルモデルを用いることで予測精度の向上を行った.多段階学習アンサンブルモデルはアンダーサンプリングをした学習データを分割し,複数の弱学習器を作成し,作成された予測モデルで誤分類されたデータで繰り返し弱学習器を作成して予測を行う.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims to predict students who will be absent for two consecutive weeks in a target asynchronous online class using a multi-stage learning ensemble model based on features extracted from learning logs of multiple courses. In our previous study, we used cluster classification and machine learning to predict students who would miss two consecutive weeks of classes and fail to earn credits, but the Precision was less than 0.50. In this study, we improved the prediction accuracy by using a multi-stage learning ensemble model. The multistage learning ensemble model divides the undersampled training data, creates multiple weak learners, and repeatedly creates weak learners using the data misclassified by the created prediction model to make predictions.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2023-CE-172, 号 1, p. 1-7, 発行日 2023-11-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:51:06.536930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3