@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00229359, author = {山田, 元気 and Yamada, Motoki}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2023論文集}, month = {Nov}, note = {ボードゲームを素材として、人間に好まれる AI、あるいは人間の学習支援をする AI の研究を進めてきた。これまでの研究内容の発展や応用するため、本研究は機械学習を利用して生成した評価関数データを解析し学習支援の手法や人に好まれる AI を考察するものである。, I have been conducting research on AI preferred by humans or AI that supports human learning, using board games as material. In this study, we analyze evaluation function data generated by machine learning to examine learning support methods and AI preferred by humans, in order to develop and apply our previous research.}, pages = {146--153}, publisher = {情報処理学会}, title = {ボードゲームを素材とした実験において、機械学習を用いた思考補助データや人に好まれるAIデータの解析}, volume = {2023}, year = {2023} }