WEKO3
アイテム
ボードゲームを素材とした実験において、機械学習を用いた思考補助データや人に好まれるAIデータの解析
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/229359
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2293597fb80380-a7b9-43e3-8e6e-6e34f51ceb2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-11-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ボードゲームを素材とした実験において、機械学習を用いた思考補助データや人に好まれるAIデータの解析 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | In an experiment using board games as material Analysis of thought aid data and AI data preferred by people using machine learning | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | AI | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 機械学習 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 学習支援 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ボードゲーム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
きのあ株式会社 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Qinoa Inc. | ||||||||
著者名 |
山田, 元気
× 山田, 元気
|
|||||||
著者名(英) |
Yamada, Motoki
× Yamada, Motoki
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ボードゲームを素材として、人間に好まれる AI、あるいは人間の学習支援をする AI の研究を進めてきた。これまでの研究内容の発展や応用するため、本研究は機械学習を利用して生成した評価関数データを解析し学習支援の手法や人に好まれる AI を考察するものである。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | I have been conducting research on AI preferred by humans or AI that supports human learning, using board games as material. In this study, we analyze evaluation function data generated by machine learning to examine learning support methods and AI preferred by humans, in order to develop and apply our previous research. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2023論文集 巻 2023, p. 146-153, 発行日 2023-11-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |