Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2023-11-10 |
タイトル |
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タイトル |
2人用不完全情報ゲームにおける運要素とスキルの感じ方の研究 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
A Study of the Perception of Luck Factors and Skills in 2-Player Games of Incomplete Information |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
2人用不完全情報不確定ゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
フロー理論 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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明治大学先端数理科学研究科先端メディアサイエンス専攻 |
著者所属 |
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明治大学先端数理科学研究科先端メディアサイエンス専攻 |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University |
著者名 |
髙橋, 昇太
阿原, 一志
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著者名(英) |
Shota, Takahashi
Kazushi, Ahara
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
トレーディングカードゲームをはじめとする不完全情報不確定ゲームでは,確定していない情報に対しプレイヤーが運要素を感じる事がある.この「運要素の感じ方」について,それを測定したり,意図的に操作したりすることができるかどうかは,ゲーム理論の観点から興味深い.本研究では,不確定性のあるゼロ和 2 人用不完全情報ゲーム「2Choice」を自作し,プレイヤーの自己効力感と運要素の感じ方の測定を試みた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In trading card games and other games with incomplete or uncertain information, players sometimes feel an element of luck in response to information that has not yet been determined. It is interesting from the perspective of game theory whether it is possible to measure or intentionally manipulate this "feeling of luck factor". In this study, we attempted to measure players' self-efficacy and the feeling of luck factor by creating our own "2Choice," a zero-sum two-player incomplete information game with indeterministic information. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2023論文集
巻 2023,
p. 33-37,
発行日 2023-11-10
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |