@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00228610,
 author = {矢谷, 鷹将 and 椎木, 卓巳 and 山田, 哲 and 卯木, 輝彦 and 米谷, 雄介 and 後藤田, 中 and 八重樫, 理人 and Yosuke, Yatani and Takumi, Shiiki and Satoru, Yamada and Teruhiko, Unoki and Yusuke, Kometani and Naka, Gotoda and Rihito, Yaegashi},
 issue = {3},
 journal = {情報処理学会論文誌教育とコンピュータ(TCE)},
 month = {Oct},
 note = {質問行動は学習に必要な行動であるが,受講者にとって心理的ハードルがあることが報告されている.本研究では,仮想受講者参加によるオンライン学習支援システム「KadaMate/カダメイト」を開発する.カダメイトは,オンライン学習のチャットに仮想受講者を参加させることで,受講者の質問行動を活性化させる学習支援システムである.本論文では,カダメイトの概要について述べるとともに,実証実験からその効果について述べる., Questioning behavior is a necessary behavior for learning, but it has been reported to it is a psychological hurdle for learners. We developed the “KadaMate” which is a support system for online learning with virtual learner participation. This paper describes the “KadaMate” and its effectiveness through demonstration experiment.},
 pages = {27--37},
 title = {仮想受講者参加によるオンライン学習支援システム「KadaMate/カダメイト」の開発とその効果},
 volume = {9},
 year = {2023}
}