@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00228576,
 author = {井原, 雅行 and 徳永, 弘子 and 中島, 知巳 and 猿渡, 進平 and 後藤, 裕基 and 梅﨑, 優貴 and 久野, 真矢 and 本江, 正茂 and Masayuki, Ihara and Hiroko, Tokunaga and Tomomi, Nakashima and Shinpei, Saruwatari and Hiroki, Goto and Yuuki, Umezaki and Shinya, Hisano and Masashige, Motoe},
 issue = {3},
 month = {Oct},
 note = {サービス利用時のユーザ体験は,サービス内容,サービス提供者の言動等,各種要素に依存する.本研究では,これらの要素をサービスとユーザを媒介するメディアと捉え,ユーザのメディア体験向上について分析する.筆者らは,個を重視したパーソンセンタード介護サービスの開発を目指しているが,個々の体験を高める個別対応とサービス運用効率の間にはトレードオフがある.本稿では,個別対応と限られた資源の効率的運用のモデルケースとして,個人客の多いバー型飲食店のメディア体験を分析した結果を紹介する.この結果の抽象化から得られた示唆と,介護関係者とのワークショップで得られた課題から,新介護サービスのメディア体験向上について考察する., User experience depends on various elements such as service contents or behaviors in servicing. In this study, we analyze enhancement of user experience considering the elements as a means to connect users and the service. Aiming to develop a person-centered care service, we need to consider a trade-off between individual cares and work efficiency. This paper introduces an analysis on a service in a bar-type restaurant used by solo customers as a model case of individualized customer service and efficient use of limited resources, and discusses how to improve user experience by abstracting the insights gained.},
 title = {サービス構成要素をメディアと見立てたユーザのメディア体験向上-個別対応と効率化のバランスから介護サービスを考える-},
 year = {2023}
}