Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2023-10-19 |
タイトル |
|
|
タイトル |
サービス構成要素をメディアと見立てたユーザのメディア体験向上-個別対応と効率化のバランスから介護サービスを考える- |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
User Experience Enhancement Considering Service Components as Media-Analyzing Nursing Cares from a Balance between Individual Cares and Efficiency- |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
UI/UX1 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/やまなみ介適生活株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/医療法人静光園白川病院 |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/医療法人明輝会 |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/社会医療法人親仁会 |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/県立広島大学大学院 総合学術研究科 |
著者所属 |
|
|
|
理化学研究所情報統合本部データサイエンスデザインチーム/東北大学大学院工学研究科 都市・建築学専攻 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Yamanami Kaiteki Seikatsu, Co, Ltd. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Shirakawa Hospital |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Medical Corporation Meikikai. |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Shinjinkai Medical Association |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Pref. Univ. of Hiroshima |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Data Science Design Team, ADSP, R-IH, RIKEN / Tohoku Univ. |
著者名 |
井原, 雅行
徳永, 弘子
中島, 知巳
猿渡, 進平
後藤, 裕基
梅﨑, 優貴
久野, 真矢
本江, 正茂
|
著者名(英) |
Masayuki, Ihara
Hiroko, Tokunaga
Tomomi, Nakashima
Shinpei, Saruwatari
Hiroki, Goto
Yuuki, Umezaki
Shinya, Hisano
Masashige, Motoe
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
サービス利用時のユーザ体験は,サービス内容,サービス提供者の言動等,各種要素に依存する.本研究では,これらの要素をサービスとユーザを媒介するメディアと捉え,ユーザのメディア体験向上について分析する.筆者らは,個を重視したパーソンセンタード介護サービスの開発を目指しているが,個々の体験を高める個別対応とサービス運用効率の間にはトレードオフがある.本稿では,個別対応と限られた資源の効率的運用のモデルケースとして,個人客の多いバー型飲食店のメディア体験を分析した結果を紹介する.この結果の抽象化から得られた示唆と,介護関係者とのワークショップで得られた課題から,新介護サービスのメディア体験向上について考察する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
User experience depends on various elements such as service contents or behaviors in servicing. In this study, we analyze enhancement of user experience considering the elements as a means to connect users and the service. Aiming to develop a person-centered care service, we need to consider a trade-off between individual cares and work efficiency. This paper introduces an analysis on a service in a bar-type restaurant used by solo customers as a model case of individualized customer service and efficient use of limited resources, and discusses how to improve user experience by abstracting the insights gained. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12049625 |
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)
巻 2023-EC-69,
号 3,
p. 1-6,
発行日 2023-10-19
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8914 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |