| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2023-06-16 |
| タイトル |
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タイトル |
チューブ発声訓練支援システムにおけるゲーミフィケーション導入の試み |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development of gamification based vocal therapy support system. |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ディスカッション |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
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甲南大学知能情報学部 |
| 著者所属 |
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甲南大学知能情報学部 |
| 著者所属 |
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姫路獨協大学医療保健学部 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Intelligence and Informatics, Konan University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Intelligence and Informatics, Konan University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Health Care Sciences, Himeji Dokkyo University |
| 著者名 |
村井, 武人
北村, 達也
川村, 直子
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| 著者名(英) |
Takeo, Murai
Tatsuya, Kitamura
Naoko, Kawamura
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
チューブ発声法は音声障害の治療などに用いられる発声訓練法である.しかし,練習は同じ内容の繰り返しであることから日々の訓練を継続することが難しく,患者のモチベーションを維持する方策が求められている.本研究では川村・北村らが開発したチューブ発声訓練支援システムに Unity で開発したスロットゲームを連携し,ゲーミフィケーションを導入することによって自発的に日々の発声訓練を行えるようにした.患者はゲームを楽しみながら発声機能を改善させることができる. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Tube phonation is a vocal training method used in the treatment of voice disorders. However, the repetition of the same exercises makes it difficult to continue daily training. The patient’s motivation must be maintained. This study developed a slot game in Unity and linked to the tube phonation support system developed by Kawamura et al. Patients can perform daily vocal training voluntarily. They can improve their vocal function while enjoying the game. |
| 書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10438388 |
| 書誌情報 |
研究報告音楽情報科学(MUS)
巻 2023-MUS-137,
号 56,
p. 1-3,
発行日 2023-06-16
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| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8752 |
| Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |