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アイテム
インタラクティブデザインにおけるChatGPTとの遊び方について
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/226117
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2261179e7d30b7-ee79-4281-a468-65e6e50ccbf0
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2023 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
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| EC:会員:¥0, DLIB:会員:¥0 | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-05-24 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | インタラクティブデザインにおけるChatGPTとの遊び方について | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | How to play with ChatGPT in interactive design | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | セッション4 | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 静岡文化芸術大学 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| ShizuokaUniversity of Art and Culture | ||||||||
| 著者名 |
長嶋, 洋一
× 長嶋, 洋一
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| 著者名(英) |
Yoichi, Nagashima
× Yoichi, Nagashima
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | インスタレーションやパフォーマンスなどのインタラクティブ・エンタテインメントのためのシステムデザインにおいて,OpenAI の ChatGPT を活用する実験から得られた知見を報告するとともに,今後の AI 活用における問題提起や議論を目指した.使用したのは ChatGPT4 の環境で,既存のシステム開発環境である Max8 から API を活用して ChatGPT と直接対話を実現するまでの AI 支援の状況と,ここで得られた効能および深刻な問題点をまず整理する.さらにリアルタイムなインタラクティブシステムとして ChatGPT を活用する (AI 生成メディアアート) 可能性に関して,課題と注意点についての議論も提起したい. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | I reported findings from experiments using OpenAI's ChatGPT in system design for interactive entertainment such as installations and performances, and aimed to raise issues and discuss future AI applications. The environment used was ChatGPT4, and I first summarize the situation of AI support from Max8, an existing system development environment, to the realization of direct dialogue with ChatGPT using the API, as well as the efficacy and serious problems obtained here. In addition, I would like to discuss issues and points to note regarding the possibility of utilizing ChatGPT as a real-time interactive system (AI-generated media art). | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2023-EC-68, 号 11, p. 1-5, 発行日 2023-05-24 |
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| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 2188-8914 | |||||||
| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||