| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2023-05-24 |
| タイトル |
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タイトル |
大規模言語モデルによる発話予測と意図分類に基づくアバターの動作生成システムの検討 |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Investigation of Avatar Motion Generation System Based on Speech Prediction and Intention Classification Using a Large Language Model |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
セッション1 |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
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大阪大学 |
| 著者所属 |
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大阪大学 |
| 著者所属 |
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国際電気通信基礎技術研究所 |
| 著者所属 |
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国際電気通信基礎技術研究所 |
| 著者所属 |
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理化学研究所 |
| 著者所属 |
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株式会社KiQ |
| 著者所属 |
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大阪大学 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Osaka Uniersity |
| 著者所属(英) |
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en |
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Osaka Uniersity |
| 著者所属(英) |
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en |
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Advanced Telecommunications Research Institute International |
| 著者所属(英) |
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en |
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Advanced Telecommunications Research Institute International |
| 著者所属(英) |
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en |
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RIKEN |
| 著者所属(英) |
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en |
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KiQ.inc |
| 著者所属(英) |
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en |
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Osaka Uniersity |
| 著者名 |
小谷, 尚輝
内田, 貴久
境, くりま
船山, 智
港, 隆史
菊地, あかね
石黒, 浩
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,ロボットや CG のエージェントを遠隔操作することにより操作者の分身として用いるアバターの技術は,実店舗の店員がアバターを用いて就労するなどして広がりを見せている.そうした中で,操作者がいかにアバターを使いこなし,適切な振る舞いをとれるのかが重要となる.本研究ではアバターの動作を操作する方法として,対話内容をもとに操作者へ動作を推薦するシステムを提案する.またリアルアイムの動作表出を可能にするため,大規模言語モデルによる発話予測機能を搭載した.その予測結果から操作者の発話意図を分析し,該当する動作を推薦する.これにより,操作者が簡単にアバターの豊かな振る舞いを操作できるようになることを目指す. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The avatar technology with robot or CG has been spreading. For example, store clerks in real stores are working with avatars. It is important for the operator to master the avatar and behave appropriately. In this study, we propose a motion generattion system that recommends motions to the operator based on the content of the dialogue. To enable the real-ime motion generation, we have implemented a speech prediction function based on a large language model. The system analyzes the operator's speech intention based on the prediction results and recommends the corresponding motion. In this way, we aim to make it easy for the operator to control the rich motion of the avatar. |
| 書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12049625 |
| 書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)
巻 2023-EC-68,
号 3,
p. 1-7,
発行日 2023-05-24
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| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8914 |
| Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |