Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2023-05-11 |
タイトル |
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タイトル |
微分可能なレイトレーシングによる物体形状・テクスチャ・光源の推定 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Differentiable Ray Tracing for Estimating Object Shape, Texture, and Light Source |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
セッション2 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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岡山大学学術研究院環境生命自然科学学域 |
著者所属 |
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岡山大学学術研究院環境生命自然科学学域 |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Environmental, Life, Natural Science and Technology, Okayama Univ. |
著者所属(英) |
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en |
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Faculty of Environmental, Life, Natural Science and Technology, Okayama Univ. |
著者名 |
右田, 剛史
高橋, 規一
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著者名(英) |
Tsuyoshi, Migita
Norikazu, Takahashi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本稿ではレイトレーシングによる画像描画の逆問題により,物体表面のテクスチャを物体形状・位置姿勢・光源位置と同時に推定する問題を扱う.推定は,勾配とヤコビ行列を用いて目的関数を最小化する Levenberg-Marquardt 法で行う.勾配・ヤコビ行列の効率的計算を行うための疎行列による画像モデルを定義し,GPU ベースのリアルタイムレイトレーシング API (DirectX Raytracing) 上で実装した結果を報告する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this report, an inverse problem of raytracing-based image synthesis is discussed. The proposed method estimates a set of texture images that models the object surface, in addition to shape/position/pose of the object and lighting directions. The method employs the Levenberg-Marquardt method, which uses Jacobian of the objective function as well as gradient for numerical optimization. In order to efficiently calculate the Jacobian, a sparse-matrix-based image representation is introduced, and this is designed so that its computation is efficiently implemented on a GPU-accelerated raytracing library (DXR). |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11131797 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
巻 2023-CVIM-234,
号 51,
p. 1-6,
発行日 2023-05-11
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8701 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |